Premiärturen

Trots en förlust hände det massa roligheter på vägen dit och hem. Dagen var om inte annat fylld av sköna kommentarer. Det hela började med att Sophie Furubom, Sofie Forsman och jag inte skulle hinna till samlingen eftersom vi åkte tåg hem från Gävle (där större delen av vårat lag pluggar för övrigt). Vi skulle därför åka upp i en egen bil senare. När inte Perra svarade i telefon lovade vi plats för två trogna supporters, men när vi rullar in borgen ser vi Perra och Leffe stå där. Varför blev vi inte förvånade? Det här med att planera kanske inte är en av våra (perras) starkaste sidor.

Efter att stått utanför forsas hus och tutat i några minuter kunde vi tillslut lämna Ljusne. Vi lyssnade såklart till vårat klassiker-band, för er som inte vet kör fure med kassettband fortfarande. VI lyckades hitta på vårat favvoställe på bandet. Det börjar med att Sara Krantz och Therese Furubom sjunger en låt sen blir det favoriten Total eclipse of the heart följt av I'll be missing you och When to hold on.
I bilen finns även ett band som heter Therese Jonsson's bra låtar (Familjen Furubom var tidigare familjen Jonsson)

Jag: Ja Perra, sånt här laddar vi upp med inför match. Och visar upp bandet.
Perra: Oh, Jonsson det var inte igår! 
Sophie: Nä, jag tror vi bytte namn när jag gick trean
Perra: Ja, det var så pass
Forsa: Men vadå, vad bytte ni till då? 

Inte så långt efter det börjar Forsa bli allvarlig och säger att hon tänker ta en paus i fotbollen.. och påtala om pauser så berättar hon att hon drömde att hon bytte hår med en blond tjej.

Efter matchen grattade vi Malin Sjöberg, som fyllde 16, genom att sjunga när vi tackade motståndarna. Strax efter kommer fd laiklovers Lojsan in på plan. 
Lojsan: Meh guud, jag trodde ni sjöng för hudik för att dom vann! 

På hemvägen åkte jag i en annan bil för att lämna plats åt Ida H. Så efter en lugn och skön biltur hem stannade vi på statoil och köpte körv!

 


Söderlund kom med en kanonidé på träningen idag. Vad det är får ni veta om ett tag!

/#11

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0